Sao Paulo met twee gezichten - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu Sao Paulo met twee gezichten - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu

Sao Paulo met twee gezichten

Door: Michel en Amanda

Blijf op de hoogte en volg Michel en amanda

08 Maart 2016 | Brazilië, São Paulo

Hallo allemaal,

De eerste dag zit er bijna op en we zijn gesloooopt!!
Gisteren rond half 10 gaan slapen en zoals wel bekend is de eerste nacht meestal kort en onrustig. Bij ons eindigde de nacht om 4uur, het bed was hard, kort en het was warm in de kamer, in Nederland ondertussen al 8uur dus we hadden al een soort van uitgeslapen. Ik (amanda) heb nog even met mn ipad liggen spelen en toen toch maar proberen nog wat te slapen, maar om 6uur was het toch echt afgelopen.

Samen liggen kletsen in bed, om 7uur opgestaan en begonnen met een goed ontbijt dat Marcos voor ons had gemaakt. Al met al gingen we net iets over 8en al weg, haha niet voor herhaling vatbaar. Opzich ging het lopen goed omdat het nog niet zo druk was maar er was ook nog bijna niks open.
We zijn naar een overdaekte markt gelopen, maar om half 9een broodje warm vlees..... Nee dank je! Dus maar verder lopen. Opzich heeft sao paulo een gezellig druk centrum met allemaal soorten winkels, af en toe een park en heel veel eet tentjes. Het jammere; bijna niemand spreekt engels!

We zijn een toren op geweest waarbij je uitzicht had over heel sao paulo, nou ik kan je vertellen sao paulo is groot!! Heeeel erg groot maar mooi uitzicht gehad. Het was wel erg warm om het dak en omdat het vanmorgen helemaal bewolkt was hadden we geen zonnebril mee en geen zonnebrand op. Omdat het helemaal helder was besloten we toch maar terug te lopen naar het appartement, maar niet met een lege maag dus terug naar de markthal.
Een heerlijk broodje warm vlees en een pasteitje met gehalt samen gedeeld. Omdat er in de hal veel fruit werd verkocht leek het oms wel lekker om wat druiven mee te nemen, tentje uitgezocht en druiven geproefd.... Ja die werden het!!! Of toch niet?! We kregen constant stukjes fruit te proeven ondanks dat we aangaven alleen de druiven te willen, toen die meneer ons eindelijk begreep kwam hij met het bedrag ; 145,00 reais. Wij dachten eers dathij 14,50 reais bedoelde, maar nee hij bedoelde echt 145 dat is omgerekend 35 euro.... Zo lekker waren ze nou ook weer niet.

Wij zijn terug gelopen naar het appartement even liggen bijkomen, drinken en smeren met zonnebrand maar helaas al te laat... Allebei flink verbrand

We zijn daarna nog 2uurtjes naar de andere kant van het centrum gegaan, heerlijk gelopen maar het werd steeds drukker en er kwam een wat andere sfeer op straat die vooral ik (amanda) niet zo prettig vond.

Lekker even uitrusten op bed was ook fijn, we hebben niet geslapen maar gewoon rustig aan gedaan met een stuk watermeloen (2 reais, 48cent). Toen marcos weer thuis kwam hebben we om een restaurantje in de buurtgevraagd, die was wel om de hoek en kon je goed eten. Het eten was heerlijk dat was niet gelogen, alleen de kaart was in het portugees en niemand sprak engels, dus we hebben het veilig gehouden; een hamburger!!
Nog even langs de supermarkt voor water en een sappie en nu hopen het snel half 10/10uur is zodat we lekker kunnen gaan slapen (hopelijk dehele nacht)

Morgen gaan wij naar een park dat vergelijkbaar is met centralpark in new york, lekker relaxen!

Voor ons is sao paulo een stad met twee gezichten, het is niet toeristisch maar heeft wel wat. Maar twee dagen is meer dan genoeg en kijken uit naar de volgende plek (die wel toeristisch is)

Slaap lekker en fijne dag vandaag

• 09 Maart 2016 - 06:42

Roel:

Die druivenboer is gelijk met pensioen gegaan ;-)
    Have fun!

• 09 Maart 2016 - 08:38

Bea:

Klinkt als een leuke eerste dag. Jullie hadden die markt koopman mooi bij zijn neus, want je hebt wel lekker fruit geproefd.
    Leuk dat we even gefacetimed hebben, ik hoop dat het verbranden vandaag weer is weggetrokken.
    Veel plezier vandaag
    Dicke soen Bea

• 09 Maart 2016 - 09:26

Erwin:

Voor de derde keer proberen om een reactie te plaatsen.
    Hallo Globetrotters,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn. Ik kijk al uit naar de volgende hoofdstukken.
    Wij hebben gewerkt, training gegeven en vergaderd dus wat jullie doen is veeeeeel leuker.

Insmeren moet bijna altijd in Brazilië ook als het regent. Factor 50 is soms zelfs te weinig dus insmeren of uit de zon blijven is het beste als je niet ziek wilt worden.

Vergeet niet om veel foto's te maken en niet alleen selfies hé. Alhoewel een selfie met iedereen waar je overnacht is natuurlijk wel heel leuk.

Misschien kunnen jullie fietsen huren in het park. Dan is het veel zien in een korte tijd.

Zwaai, zwaai en genieten.

Gr Papa Erwin

• 09 Maart 2016 - 11:08

Tamarah:

Klinkt goed zeg! Die man van die druiven heeft een steekje los hahah. Z'n vrouw was zeker bijna jarig. Veel plezier vandaag in het park

Xxx