Foz do iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu Foz do iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu

Foz do iguacu

Door: Amanda en Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel en amanda

11 Maart 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hallo allemaal,

Zijn we weer maar dan vanaf een andere locatie.
Michel heeft van,orge. Uitgeslapen tot 6uur, ik werd om 4.15uur wakker omdat Yvette appte en michel de trlefoon op het kussen had gelegd en de telefoon dus tegen mn hoofd aan trilde haha. Even geplast en toen toch maar verder geslapen ook tot een uur of 6. We zijn tot 7uur blijven liggen en toen opgestaan, laatste spullen gepakt, ontbeten met een heerlijk eitje en een foto genomen met Marcos.

Marcos had voor ons een taxi geregelt naar het vliegveld, in verband met de file wilde we om 8.30 weg. Haha er stond dus helemaal geen file dus om 9.10 waren wij op het vliegveld, achma halfuurtje langer maakt dan ook niet meer uit ;)
Vreemd vliegveld, vreemde maatschappij dus moesten even zoeken maar ook hier liepen we tegen het prbleem aan dat er geen Engels werd gesproken. Met wat handen en voeten werk stonden we in de goede rij. Ingecheckt en geplast toen zijn we maar gaan zitten, even online maar daar was ook niet veel te doen.
Doane was snel en makkelijk, achter de doane even zoeken, winkels was niet veel dus maar gaan zitten wachten. De gate op onze boardingpasses waren 203 dat veranderde naar 213 en dat veranderde week naar 217.
De vlucht verliep snel en zonder problemen en eenmaal op het vliegveld, lagen pmze tassen deze keer als een van de eerste op de band.

Buiten stond Jonas (onze nieuwe host) ons al op te wachten, hup de auto in en op naar het huis van Jonas.
Hij praat erg veel en is geinterresseerd in veel dingen, meteen in de auto kregen we ook al fotos en filmpjes te zien van dingen die te doen zijn in Foz. Ook vroeg hij of we even wilde stoppen bij de supermarkt, dus hebben meteen inkopen gedaan voor het ontbijt en water.

Dit huis is een heel stuk groter, ik vond het vergelijkbaar met de hiizen waar we geslapen hebben op Cuba. Ook de omgeving geeft me het gevoel van Cuba een rustig en veilig gevoel. De kamer is ruim en een eigen badkamer, er is een grote ruimte op te zitten, tv te kijken en te tafeltennissen. En een keueken waar we ons prima kunnen uitleven.

We hebben flink wat uitleg gekregen van Jonas over wat er allemaal te doen is, wat de kosten zijn en wat hij voor ons kan betekenen. Heel fijn een host die gids is bij de atervallen.

Even alles uitgepakt en van alles uitgezocht en toen zijn we wat gaan eten. Maar om daar te komen, pffff wat een kuiten killers zijn dat zeg. Heel veel heuvels op en af lopen en allebei is even zwaar :)
Van alles gezien qua restaurants maar het werd de pizzahut, heerlijk gegeten en toen nog even 20minuutjes terug lopen.

Net dachten we even lekker te gaan douchen voor het slapen gaan, maar ook hier viel het een beetje tegen en was de douche niet echt warm!

Morgen gaan we naar het park aam de braziliaanse kant van de watervallen en een vogelpark in.

Weltrusten allemaal en werkse (bijna weekend )

• 11 Maart 2016 - 06:14

Sonja:

Zo weer een stapje verder in jullie reis. Wel een hele belevenis om het mee te maken.
    Straks naar de watervallen. Mooi plek waar jullie nu zijn, zoals ik dat lees. Veel plezier voor straks.
    En niet vergeten in te smeren,zowel voor de muggen als de zon

• 11 Maart 2016 - 09:09

Annette:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen! ik lees het elke dag maar niet elke keer tijd om te reageren.
    lekker genieten en uitrusten.

• 12 Maart 2016 - 08:51

Bea:

Dat hebben jullie weer goed gedaan, met handen en voeten kom je overal. Waar jullie nu zitten ziet er mooi uit, gezellig in een stapelbed hihi. Veel plezier in deze prachtige omgeving xx

Tags: S