De watervallen - braziliaanse kant - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu De watervallen - braziliaanse kant - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu

De watervallen - braziliaanse kant

Door: Amanda en Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel en amanda

12 Maart 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Bom dia,

Vanmorgen een stuk beter geslapen, alleen even wennen aan de blaffende honden in de omgeving die smachts gewoon door gaan. Om 7.15 uur heb ik mich wakker gemaakt omdat we met Jonas mee zouden rijden naar de watervallen, lekker warm gedoucht (ik heb het trucje met de kraan door) en ontbeten. We stonden precies optijd klaar om mee te gaan.

Jonas werkt bij de watervallen dus die heeft alles nog eensgoed uitgelegt en laten zien waar we alles konden vinden. De rij voor ee ticket was best lang, maar het ging snel. Met het ticket stap je in een bus die je 11km verder bregt, onderweg zijn er allerlei haltes om uit te stappen voor hiken, een boottocht, kajakken, fietsen en noem het maar op. De meeste mensen stapten uit bij de laatste halte, die voor de watervallen.

Het eerste uitzict was heel indrukweekend, zoveel watervallen met zoveel water, het is niet te omschrijven. Bij het begin wat fotos gemaakt en toen het pad volgen, met zoveel mensen gaat het af en toe wat langzamer en moet je even wachten tot je een mooie foto kan maken, maar pfoe wat zijn sommige mensen onbeschoft zeg. Maar goed we hadden de hele dag de tijd, dus rustig even wachten op een mooi plekje dat kon best.
Gedurende 1km kom je op verschillende hoogtes met allemaal mooie en verschillende uitzichten van alle watervallen, en hoe verder je beneden kwam hoe meer watervallen je zag. We hebben heel wat afgeklikt met zowel telefoon al camera en ook, filmpjes gemaakt want dan is het nog beter om te zien.

Maar hoe lager je kwa, hoe meer het water ging spatten dus camera zeik nat, michel en amanda zeik nat en het ergste moest nog komen. Elke keer zei ik; nu stop ik de camera echt weg, maar dan zag ik weer een mooi plaatje en kwam hij weer te voor schijn. Het laatste stuk was op een dek, je was zoooooo dichtbij de watervallen onwijs mooi, helaas hebben we daar echt geen fotos van kunnen maken, dan had de camera het nu niet meer gedaan.
En toen we van het dek afkwamen kon je alle kleding uitknijpen, mn haar hing als slierten langs mn gezicht, pfoe! En dan in de schaduw maakte het toch wel even fris, dus eerst nog even opdrogen in de zon en toen op laatste plek fotos gemaakt.

Op het hele park lopen neusberen rond, dat is de reden dat je niet mag eten, want dat pakken ze zo uit je handen e ze kunnen gevaarlijk worden. Wat een aparte beestjes zijn dat zeg, en ze zijn super snel. Ik werd er een beetje kriebelig van haha.

We zijn weer in debus gaan zitten terug naar de ingang en daar nog even in de zon gestaan en toen zijn we naar het vogelpark gelopen. Een park met 101 verschillende vogels. Hier hebben we onwijs veel mooie fotos kunnen maken en was ontzettend leuk. Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik niet echt een dieren liefhebber en moeten ze vooral niet te dichtbij komen ;) de vogels zaten soms op nog geen meter afstand, dan kon je een kooi in lopen (je moest eigenlijk anders kon je niet verder het park in) en vloog echt van alles rond. Alleen bij de grote papagaaien ben ik er snel weer uitgelopen, dat waren er erg veel, met erg veel geluid. Michel is binnen gebleven en heeft defotos gemaakt.

Terug zijn we met de bus gegaan, erg makkelijk, je stapt in betaald 3,20 reais (nog geen euro) en je drukt op het knopje als je er bent (30 min later). Nog even eten voor vanavond gehaald bij desupermarkt en terug gelopen naar het huis.

Alles is hier zoveel goedkoper, soms snap ik er niks meer van. 12 eieren voor minder als ee euro, een pakje noedels 20 eurocent, entree van vogelpark 15 euro voor 2 personen, het is niet te vergelijken metnederland.

De middag hebben we besteed met fotos op de ipad zetten en uitzoeken wat we wilde houden en hetzelfde op de telefoon, rustig aan gedaan en gekookt (noedels).
Net weer even lekker warm gedoucht en nu is het bijna tijd om te gaan slapen.

Morgen gaan we naar de dam, zondag naar de argentijnse kant van de watervallen en maandag een helikoptervlucht maken over de watervallen.

Fijn weekend allemaal!!!

• 12 Maart 2016 - 06:52

Marleen:

Wat een geweldig verhaal weer. Ik ben in mijn jeugd naar de Niagara watervallen geweest. Dat was heel indrukwekkend! Maar zoals jij deze watervallen omschrijft moeten dezd ook heel bijzonder zijn. Wauw en dan maandag een helikopter vlucht boven de watervallen. Dat zal indrukwekkend zijn. Veel plezier en geniet er van.

• 12 Maart 2016 - 09:00

Erwin:

Hier ben ik weer.
    Wat spannend allemaal. Met een kayak is ook een idee. Eerst van de grond dan vanuit de lucht en het kan ook nog vanuit het water. Neusberen waren ook geen favoriet van je moeder en ze zijn brutaal joh.

Ik hoef niet te zeggen geniet ervan want de verhalen zeggen dat jullie dat wel doen.

Gr

Di papa Erwin