Blumenau - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu Blumenau - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu

Blumenau

Door: Amanda en michel

Blijf op de hoogte en volg Michel en amanda

19 Maart 2016 | Brazilië, Blumenau

Goedemorgen allemaal :)

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan, heerlijk genoten van ons ontbijt. Brood gesmeerd vooronderweg en gezorgd dat we genoeg te drinken hadden, nog even plassen en hup de auto in. De eerste lange reis met de auto.

Het begon even wat lastig omdat je hier veel een richtingswegen hebt, moet je omrijden als je verkeerd rijd. Maar eenmaal curitiba uit, ging het snel. Af en toe gaf de GPS aan dat we eraf moesten terwijl dat helemeaal niet zo was, of rechtsaanhouden terwijl je niet anders kon als rechtdoor rijden. Maar het ging goed, hele mooie omgeving door de bergen (het leek de route van de trein wel) enige prbleem met de auto, de airco werkt niet en de ventilatie geeft alleen maar warme lucht. Dus raampies open en maar blijven rijden :)

In totaal hebben we vier uur gereden, het huis van Heloisa en Eduardo was niet moeilijk te vinden, we hadden op de plaatsjes al gezien dat ze uitkeken op een roze woning haha dat was makkelijk.
Heloisa was thuis, is naar benden gekomen, heeft geholpen met de auto wegzetten. Wat een mooie woning, ruim appartement met een eigen badkamer en een ruime slaapkamer ( die normaal als kantoor word gebruikt), en belangrijkste het is schoon zonder beestjes.

Heloisa heeft meteen wat dingen uitgelegt en is ontzettend aardig, gewoon de koelkast opentrekken als we willen. We konden beginnen met de was (we hadden via airbnb al uitgelegt over onze situatie in curitiba en dat we nu wel echt moesten wassen) wij zijn blumenau ingelopen en hebben rondgekeken in een biermuseum, een kathadraal, een gemeentehuis en een winkecentrum. Het wasecht ontzettend warm en benauwd vandaag, de zon scheen volop, dus dhet was fijn om in het winkelcentrum te zijn en lekker af te koelen.

Eerst wat drinken dan lekker rondkijken en eindigen met het avond eten, ik had pizza calzone en michel kip stroganoff met rijst.
Heerlijk ijsje onderweg gehaald, hadden we als tip gekregen. Ontzettendlekker vers ijs en super goedkoop!!!

Terug in het appartement hebben we eventjes gerelaxed op bed en toen met heloisa gekletst, later kwam eduardo ook thuis van het werk en heeft met mich een biertje gedronken. Blumenau is ee duitse kolonie stad met nog veel duitse invloeden, ze hebben hier ook oktoberfest en bierbrouwerijen!!
Het was erg gezellig en deze hosts zijn echt ontzettend aardig en geven jehet gevoel van thuks zijn!!!

Morgen gaan enaar een plaatsje in de buurt, waar ook duits gesproken word en naar duitse wijk.

Weltrusten allemaal en geniet van het wekkend!!

Annette gefeliciteerd!! Maak er een top dag van :)

• 19 Maart 2016 - 05:59

Bea:

Stoer hoor dat rijden, maar ik heb dan ook de wegen in Cuba voor me hihi. Wat natuurlijk onzin is,want wij hebben daar ook op super mooie wegen gereden wel met de bus met chauffeur die de weg wist dus in mijn herinnering kwamen we vanzelf in Blumenau ☺ Wat is het toch bijzonder om zo bij de mensen thuis te zijn en leuk dat ze zo aardig en veen tips geven. Dat viel mij toen ook al op, ze geven ook tips om iets voordeliger te kunnen doen en denken niet jij bent toerist en hebt veel geld dus betaal jij maar lekker het dubbele, geweldige aardige mensen die Brazilianen. Niet teveel wijn drinken vandaag

• 20 Maart 2016 - 11:03

Erwin:

Ik heb hem wel gelezen hoor maar er kwam wat tussen dus vergeten te reageren.

Blijf genieten het is onvergetelijk.

Gr

Erwin