Florianopolis en het strand - Reisverslag uit Lagoa da Conceição, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu Florianopolis en het strand - Reisverslag uit Lagoa da Conceição, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu

Florianopolis en het strand

Door: Amanda en michel

Blijf op de hoogte en volg Michel en amanda

22 Maart 2016 | Brazilië, Lagoa da Conceição

Boa tarde

Gisteren ochtend hebben we lekker rustig aan gedaan, er stond weer een heerlijk ontbijt klaar met pistoletjes, braziliaanse broodjes, passievruchtensap en noem het maar op, de witte was was ook bijna droog. Gezellig met z'n vieren ontbeten en nog lekker gekletst. Rond 11 uur hebben wij afscheid genomen van deze lieve mensen die ons echt met open armen hebben ontvangen.

De weg naar florianapolis was goed te doen, de zon scheen een beetje maar het was niet te warm, de wegen waren goed, het was niet druk en de omgeving was echt heel mooi. Veel mooie uitzichten en ongerepte natuur. Helaas is het niet op fotos vast te leggen. Na 2,5 uur waren wij alweer bij het volgende appartement, maar die werd nog schoongemaakt dus zijn wij een stukje terug gereden naar een grote supermarkt, even wat eten en boodschappen doen. We zitten nu in een prive appartement, er zijn dus geen hosts in het huis geeft even rust en echt tijd voor ons tweeen.

Het is een gezellig dorpje, net over een berg aan het meer van het eiland santa catharina, de stranden zijn te bereiken met de auto maar bij het meer kun je ook liggen (alleen niet in zwemmen)

De rest van de dag hebben we eigenlijk niks gedaan, er is een tv met netflix dus we zijn de serie gaan kijken die we thuis ook kijken en zelf gekookt. We haddem echt even rust nodig om bij te komen van afgelopen weken.

Vanmorgen pas om 7.45 wakker, echt heerlijk geslapen, rustig wakker worden en klaar maken om naar het strand te gaan. Ook vandaag werd het een rustig dagje.
Het was even zoeken naar beste strand, en een parkeerplek, maar die hadden we gevonden op het strand 2 stoeltjes gehuurd (het is heel zacht zand niet echt lekker zonder stoeltje) en we zijn gaan liggen.

Ondanks dat het bewolkt was was het goed te doen, maar wel goed blijven smeren dus dat hebben we gedaan. Da mocht helaas niet baten we zijn allebei flink verbramd (ik nog iets erger als mich) balen!!! Rond drieen waren we het ook wel een beetje zat en zijn we terug gereden, allebei ee douche alles netjes uithangen e dan zouden we naar buiten gaan. Maar we waren net optijd weggegaan flinke regenbui kwam er voorbij, dus ff serie kijken, facetimen met papa en mama en toen het dorp in.

Helaas zijn er al een hoop restaurants gesloten en konden we niet echt iets vinden om te eten, naar de supermarkt dan maar. We hebben broodjes hamburger gemaakt en het smaakte heeeerlijk!!

Morgen is het plan om te gaan sandboarden en staand pedelen over het meer en zorgen dat we niet verder verbranden!!!
Dit word echt een weekje relaxen, dus weet nog nietof ik elke dag een berichtje plaats maar iwe houden jullie op de hoogte!!

Weltrusten en fijne dag vandaag

• 22 Maart 2016 - 16:46

Tom:

He Amanda en Michel,

Klinkt allemaal erg relaxed, geniet er nog van de laatste week!

Gr Tom

• 22 Maart 2016 - 17:08

Sonja:

Wat een verslag weer.Wat een schatten van mensen waren dat. En ook zo gastvrij. Zijn vrienden voor het leven

• 22 Maart 2016 - 21:21

Erwin:

Hallo lieverd,
    Cultureel, avontuurlijk, actief en relaxen afwisselen lijkt mij de perfecte vakantie en volgens mij zijn jullie aardig op weg. Ik weet dat het daar heel mooi en leuk is maar je moet er wel naar op zoek gaan. En dat doen jullie ook volgens mij. Goed gedaan en ga zo door.

Geniet ervan maar wel voorzichtig blijven.

Fijne vakantie groetjes,

Erwin

• 22 Maart 2016 - 23:55

Marleen:

Hallo vakantiegangers, ik liep inmiddels 3 verhalen achter. Ik schaam me diep! Wat leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad in het vorige verblijf met 2 lieve mensen. Betere reclame kunnen ze niet hebben toch! Nu lekker een weekje relaxen. Dat is ook heel belangrijk. Je moeder en ik hebben niet gerelaxt, haha. Zondag 20 km en vandaag 15 km gewandeld. Heerlijk. Geniet van jullie laatste week. Groetjes Marleen