Onze laatste dag in Foz - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in Foz - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in Foz

Door: Amanda en Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel en amanda

15 Maart 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Goedemorgen allemaal,

Wat een dag! Omdat ik gisteren meteen in bed was gaan liggen was ik vanmorgen om 6uur klaar wakker. Dus maar even het reisverslag geschreven en stilletjes met mn ipad gespeeld. Mich heeft geslapen tot 8uur, ik wilde eigenlijk wel rond half 9/8.45 weg maar dat ging dus niet meer lukken.
Jonas had aangegeven dat de beste tijd om met de helikopter te gaan tussen 9 en half 10 was omdat er dan bijna geen wachtrij was. Maar helaas we gingen rond 9en weg en het was heel mooi weer dus wachten moesten we sowieso.

We hebben eitjes gelocht dus smorgens bij het ontbijt hebben wij heerlijk een eitje, haha die van mich was zacht gekookt want dat vind ie het lekkerste maar dit was wel heeeeeeeel zacht :p

Rond 9en zijn we naar beneden gelopen om daar op de bus te stappen richting de watervallen. Een drukke bus en erg warm. Gelukkig gingen er onderweg een aantal mensen uit en konden we rustig gaan zitten. Eenmaal bij het vlieggedeelte bleek het best druk te zijn, een groep japanners voor ons. De man achter de balie zijn een half uur maar met snel rekenen wisten we wel dat het langer zou duren.

Gelukkig was er een toilet, een winkeltje en wifi. En voor we het wisten was het zover en kwamen onze nummers in beeld, naar voren lopen je naam en nationaliteit opschrijven en na 10 min kwam de helikopter terug en mochten we naar buiten.
De wissels gingen omtzettend snel 6 mensen eruit, 6 mensen erin. Ff filmen en wat fotos worden er natuurlijk gemaakt om later te verkopen. Michel en ik zaten samen voorin, echt een super toffe plek.

Het is echt al een hele bijzondere ervaring om met een helikopter te vliegen, je zweeft echt en gaat heel langzaam vooruit. Het was een stukje vliegen voor je bij de watevallen komt, maar dat was ook super mooi allemaal bossen en natuur. Maar als de watervallen dan dichterbij komen is een onwijs mooi uitzicht, het eerste wat ik tegen mich zei toen we erboven hingen was; jeetje is dat alles, die zijn ook klein.. Haha als je er doorgeen loopt is het zo ontzettend groot en de parken zijn ook onwijs groot maar de watervallen van bovenaf leken zo klein!!
Maar wat een gaaf uitzicht en wat is het toch bijzonder de hoeveelheid water die constant valt en dat je het ook van boven af kunt bekijken. We hebben echt genoten, een aantal fotos gemaakt natuurlijk maar vooral genoten van wat we zagen. Helaas is 10-15 min zo voorbij en was het alweer tijd om terug te vliegen.

Ik had na de landing echt even tijd nodig om bij te komen, door warmte indrukken en het vliegen toch beetje trillerig. Maar goed even wat drinken en plassen kwam het weer goed.

We zijn in de bus terug gestapt en uitgestapt bij de terminal, jonas had nog een tip gegeven voor een shoppingcenter die goed loopbaar was vanaf daar. Het was een leuk winkelcentrum, en we hebben dit keer ook iets gekocht; slippers! Heerlijke havaianas :)
Verder hebben we lekker gegeten en zijn we terug gelopen naar de supermarkt; onderweg een noodstop gemaakt in een hotel voor het toilet.

Rond half 4 waren we terug bij het huis, wat gedronken en even bijkomen, want het was ontzetend warm vandaag ook als de zon niet scheen. Een droge, benauwde lucht.
Met papa gefacetimed en met yvette en tamarah geappt (mijn moeder ligt helaas ziek op bed en mich zn ouders zijn nu ook heerlijk op vakantie). En toen het kaartje maar weer eens in de ipad gestopt en fotos uitgezocht, we willen graag een backup hebben mocht er wat gebeuren. Maar alles fotos op de ipad word wat veel haha.

Daarna zijn we weer naar het centrum gelopen en zijn we gaan eten bij bier garten, een restaurant met allemaal lokale gerechten en overal hoorde we hier goede verhalen over. 1 portie zou genoeg zijn voor twee personen, dat klopte wel haha zelfs voor drie of vier personen was het genoeg geweest. Heerlijke kip met rijst patat tomaat en gebakken banaan :) hmmmm echt heerlijk gegeten en inc fooi waren we nog geen 20 euro kwijt haha.

We zijn net terug en heerlijk gedoucht en ondertussen zijn alle tassen ook weer ingepakt, morgen vertrekken wij naar curitiba waar we 3 nachten blijven en dan verder gaan met de auto.

Voor nu weltrusten allemaal en werkse vandaag :)

• 15 Maart 2016 - 12:25

Marleen:

Hallo Michel en Amanda.
    Wat een belevenis zo'n helikopter vlucht. Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan hebben genoten. Ik heb ook ooit een helikopter vlucht gemaakt boven Almere. Een stuk minder spectaculair maar wel leuk om mee te maken. Uit eten bij Bier Harten waar ze lokale gerechten hebben. De naam zou iets anders zeggen, haha. Een Duitse worsten tent ofzo. Ga even je moeder Appen hoe het met haar is. Veel plezier met jullie volgende uitdaging! Groetjes Marleen

• 15 Maart 2016 - 23:46

Erwin:

Facetimen was heel leuk maar om het zo te lezen toch ook wel.
    PSV is net uitgeschakeld met penalties 8-7. Heel jammer want ze hadden best kanzen.
    Dus het is laat en het bedje roept al. Je hebt al genoeg stof voor het volgende verhaal dus ik kijk er naar uit. Doe voorzichtig de komende dagen en let op elkaar en je spullen.

En blijven genieten.

Dikke kusz
    Vadertje lief

• 16 Maart 2016 - 09:01

Bea:

Het klinkt allemaal als een geweldige reis, kan zo op ons wensenlijstje :-)
    Helicoptervlucht lijkt mij ook super mooi, je ziet alles toch vanuit een andere dimensie. Mamski voelt zich iets beter, ligt nog steeds maar heeft iets gegeten, wat er ook in bleef. Pas goed op je zelf Amanda neem je ook voldoende zout, alleen drinken is niet genoeg.