Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Michel en amanda - WaarBenJij.nu

Curitiba

Door: Amanda en michel

Blijf op de hoogte en volg Michel en amanda

16 Maart 2016 | Brazilië, Curitiba

Hallo allemaal,

Gaat iets niet helemaal goed dus probeer het nog een keer

Jullie hebben ons een dagje moeten missen, maar daar hebben wij een goede reden voor. Wij hebben gisteren echt een KUT dag gehad

Smorgens opgestaan laatste spullen imgepakt, ontbeten en toen (in het zonnetje) met de bagage naar beneden gelopen, waar we vervolgens een taxi naar het vliegveld hebben gepakt. Alles ging vrij vlot en het inchecken was rustig dus na 10 min stonden wij achter de douane, met onze flesjes water.
Het vliegveld was beetje vergelijkbaar met griekenland niet groot en niks te doen. Grote verschil, als je in griekenland naar het vliegtuig moet vanaf de gate word je met een busje gebracht en hier loop je gewoon.

Het vliegen ging snel, het was 50minuutjes, er was genoeg ruimte en kregen jog wat te eten en te drinken ook. Uitstappen, plasse en daar waren de tassen al. De beschermtas van de backpacks halen gaat steeds sneller en makkelijker. Naar buiten gelopen waar we even moesten wachten op het busje die ons naar de huur plaats van de auto bracht. Vanaf nu doen we alles in Brazilie met de auto.

Het rijde ging ook makkelijk, we hebben een gps app dus navigatie erbij en na 30minuutjes waren we bij ons volgende Airbnb waar de ellende begon. Parkeren van de auto was betaald, we hadden gevraagd of we de auto konden parkeren en het enige antwoord wat we hadden gekregen was ja tegenover het gebouw. Wij hadden het logisch gevonden als je er dan ook even bij had vermeld dat het betaald was, omgerkeend kwam het op 72 euro voor 3 dagen parkeren, duurder da het appartement zelf.
Uiteindelijk hebben we met de meneer van de parkeerplaats kunnen regelen dat het 7,50 euro werd, want die vond onze situatie ook erg lullig. Overigens was dit een onwijs aardige man toen wij savonds vroegen naar de dichtsbij zijnde supermarkt heeft hij ons gebracht, een km verder op (lopend)

Na het parkeren van de auto zijn we het appartement ingelopen, waar heeeeeel gebrekkig engels werd gesproken. We kregen een sleutel in ons handen gedouwd en zoek het maar uit, gelijk heeft hij het is de portier van het gebouw niet de verhuurder zelf. In de kamer lag een briefje met alleen portugeese uitleg en wifi hadden we ook niet. Contact krjgen met de verhuurder was best lastig.
Wij zijn naar het winkelcentrum om de hoek gelopen en hebben daar met wifi contact gehad met de verhuurder die aangaf zelf geen engels te spreken en savondsom half 10 langs zou komen met zijn vriendin die wel engels sprak. Nou dat hielden we ook wel vol, lekker wat gegeten (omdat het moest)

We zijn opzoek gegaan naar het trein station want we hadden kaartjes gereserveerd voor de trein en die moesten opgehaald wrden, het was een aardig stukje lopen en met de navigatie en wat aardige mensen hebben we het uiteindelijk gevonden. Pfoe kaartjes geregelt dat was al een opluchting.
Terug naar het appartement gelopen, waar we ons nog steeds erg ongemakkelijk voelde over de situatie, naar de supermarkt gegaan en wat brood en drinken gehaald en toen weer terug. Bij de portier vroegen we om wifi en kregen we ook ee code.
We kregen meteen een berichtje dat de verhuurder en zijn vriendin niet meer gingen komen... Grrrrrr!!

In de kamer werden we niet veel vrolijker; kakkerlakken liepen over het aanrecht, luizen zaten op het bed en warm water was er niet. Wij wilden weg!!! Zo snel mogelijk!!!

Met de wifi die er was hebben we hotels gezocht en daar zijn we heen gereden, bij het tweede hotel hadden ze een kamer, diehebben we gereserveerd en zijn onze tassen gaan halen en meteen vertrokken.
In het hotel even snel gedoucht en thuisfront laten weten waar we zitten en toen snel slapen. Het was ondertussen 11uur en om 6uur stond de wekker.

Toen de wekker vanmorgen ging waren we allebei nog steeds erg moe, maar we gingen een treinreis maken die ontzettend mooi moest zijn dus gisteren vergeten en op naar nieuwe dag.
Heeeeeerlijk ontbeten, dat zit erbij in. En naar het station gewandeld wat nu 15min lopen is ipv 45min :) even wachten en toen instappen. De treinreis is 110km en doet er 3,5 uur over. Het eerste gedeelte is door curitiba (wat nog best groot is met 1,8miljoen inwoners e een studentenstad is) en nog wat kleine dorpjes en daarna alleen maar door de natuur. De bergen in, de wolken in, door super donkere tunnels, over hele smalle bruggen en onwijs mooie uitzichten.
Wat bijzonder dat dit soort natuur nog bestaat!!! Omdat wij van te voren wilde reserveren moesten we in de touristic wagon wat een klasse hoger is en ietsje duurder (25euro) maar kregen aanboord wel een box met eten en wat te drnken en een gids die van alles vertelde (in het portugees haha).
Van de ene kant naar de andere kant van de tren voor mooie fotos (die volgen echt nog!) echt een mooie ervaring rijker!!! Als je het leuk vind google dan eens op; serra verde express

In morretes zelf is niet veel te doen, dus we zijn naar de busterminal gelopen, twee tickets terug gekocht naar curitiba even een half uurtje wachten (mooi tijd voor eten drinken en plassen) de bus deed er 1,5 uur over ik he een liggen slapen en michel van uitzicht geoten en ook in de relaxe stand.
Terug in curritiba zei ik als we even langs het winkelcentrum vlak voor het hotel lopen kijken of ze daar een foodcourt hebben voor vanavond; haha ik heb echt geniale ideeen. Het is dus een mega groot winkelcentrum met een foodcourt maar ook met restaurants.
We zijn wel meteen terug gelopen naar het hotel en hebben een paar uurtjes gerelaxed daar waren we echt aan toe, net uitgebreid (warm) gedoucht en nu klaar maken voor avond eten!

Morgen gaan we dus winkelen en naar de botanische tuinen hier in curitiba. Na een wat mindere dag gisteren pakken we nu de draad weer op met 100% genieten :)

Weltrusten allemaal en werkse!!!

• 16 Maart 2016 - 22:42

Marleen:

Jeetje, wat een verhaal. Wat kun je je dan ongelukkig voelen. Gelukkig hebben jullie snel iets anders kunnen vinden. Ach, je moet maar zo denken dat je alles een keer meegemaakt moet hebben. Geniet van het winkelen morgen. Niet teveel kopen want dat moet je allemaal mee sjouwen, haha. Groetjes

• 16 Maart 2016 - 23:22

Sonja:

Zo dat is een verhaal zeg,maar gelukkig dat jullie snel iets anders konden vinden.
    En dat jullie de draad weer hebben opgepakt.
    Morgen lekker shoppen,maar niet te veel (haha)
    Bij ons gaat het ook goed vandaag heel stuk langs het strand gewandeld.
    Met een lokale gids door serrakunde gelopen.
    Bij de aapjes gekeken en weer terug naar hotel.
    Morgen gaan we op safari in Senegal wilde dieren spotten.
    Jullie voor morgen veel plezier
    Greeting van ons
    Pa&ma
    Ruud&Sonja

• 16 Maart 2016 - 23:22

Sonja:

En dat jullie de draad weer hebben opgepakt.
    Morgen lekker shoppen,maar niet te veel (haha)
    Bij ons gaat het ook goed vandaag heel stuk langs het strand gewandeld.
    Met een lokale gids door serrakunde gelopen.
    Bij de aapjes gekeken en weer terug naar hotel.
    Morgen gaan we op safari in Senegal wilde dieren spotten.
    Jullie voor morgen veel plezier
    Greeting van ons
    Pa&ma
    Ruud&Sonja

• 17 Maart 2016 - 08:51

Bea:

Wat een verhaal he, maar dat maken dit soort vakanties wel zo leuk. Niet op dat moment, maar later kun je er hartelijk om lachen, nu hopen dat je refund krijgt, dan is het leed zo geleden. Ik ben apetrots hoe jullie gehandeld hebben. Was reuze gezellig even facetimen en ben wel heel erg benieuwd wat jullie hebben gegeten gisteravond. Vandaag lekker winkelen en dan morgen op weg naar nieuw avontuur. Veel plezier vandaag dikke kus xxx di mami Bea

• 17 Maart 2016 - 16:15

Crista:

Wat een avontuur! En wat zal je gegriezeld hebben met die kakkerlakken!
    Gelukkig zijn jullie slim genoeg om het zelf op te lossen.
    Heel veel plezier en make more priceless memories!
    Groetjes
    Crista

• 17 Maart 2016 - 20:24

Erwin:

Hallo Helden,

Goed gehandeld en over het geld kom je wel heen. Ziek worden kost veel meer. Schitterend zo'n treinreis, de natuur en over die bruggen is een geweldig gezicht. Nu maar lekker veel kopen in het shopping center. Het is een mooi en afwisselend avontuur wat jullie aan het beleven zijn.
    Vergeet niet om af en toe uit te rusten want dan geniet je op de juiste momenten nog meer.

Gr
    Erwin